luni, 23 iulie 2012

O alegere pe care nu o fac


In poarta lagarului de concentrare, o mama cu doi copii in brate, este pusa de gardian sa aleaga unul dintre ei, deoarece nu are voie decat cu un copil in lagar. Dupa mai multe scene dramatice, in fata alegerii imposibile, pentru ca aceasta refuza sa faca alegerea este amenintata de gardian ca ii va ucide ambii copii daca nu alege. (vezi Sophie's Choice).

Am considerat tot timpul ca participarea la alegeri este o responsabilitate civica si o atitudine sociala. Am votat de absoulut fiecare data pana acum, indiferent ca au fost alegeri locale, generale, prezidentiale sau referendum si indiferent de halul in care au fost organizate. Pentru ca am votat nu in ideea de a sustine castigatorul sau o persoana cu sanse, ci de a vota ce am considerat corect in acel moment. (vezi: http://monkey-100.blogspot.ro/2012/06/eu-cu-cine-votez.html)

Faptul ca o gasca de derbedei, printre care mai multi condamnati penal la inchisoare de prima instanta pot suspenda in 2 zile presedintele tarii (nu conteaza cum il cheama pe acest presedinte, pentru ca acest lucru se va intoarce impotriva lor la viitoarea suspendare), ca legea referendumului a fost schimbata de mai multe ori, ca toate regulile de organizare au fost schimbate pe parcursul procedurii de referendum, ca se organizeaza sectii de votare in hoteluri detinute de parlamentari ai unei tabere, ca toate institutiile Europene si oficialii de la Washington critica sever politica de la Bucuresti sunt motivele pentru care in opinia mea acestea nu sunt alegeri ci un circ grotesc la care eu nu voi participa.

Desi am votat de fiecare data pana acum, de aceasta data insa, dupa toate evenimentele din ultima luna, consider ca acestea nu sunt alegeri libere, ci ca suntem mânaţi chemati sa validam sau sa invalidam un puci. Si asta intr-un mod foarte similar cu alegerea facuta in istorisirea de mai sus din poarta Auschiwitz-ului. Motiv pentru care acesta este singura runda de alegeri la care nu voi participa. Sa se duca ai lor, ca eu nu vreau sa particip la asa ceva.

Later edit: pentru cine vrea sa ma acuze ca particip la campania electorala a uneia dintre parti, rog sa observe ca data si ora la care am publicat acest articol, a fost cu mult timp inainte ca Basescu sau PDL sa anunte ca boicoteaza referendumul. 

7 comentarii:

Viorel Bianu spunea...

Atunci cand o Adunare Constituanta este chemata sa ofere o Constitutie, aceasta din urma trebuie impregnata cu fibra eternitatii. Toate institutiile Statului sunt (intr-un anume sens) imuabile, dar oamenii care le conduc sunt vremelnici. Dovada imposturii Constitutiei iorgovaniene este teatrul halucinant si grotesc pe care il traim astazi, la doar 20 de ani de la scrierea sa.

Anonim spunea...

Alegerile locale au fost castigate intr.un procentaj foarte mare de catre USL. Este clar ca oamenii din mediul rural vor fi incolonati-obligati-indemnati la vot. Plus cei care vor fi plimbati cu microbuzele, si vor vota multiplu (vezi cea mai recenta modificare a legii - Procesele-verbale la referendum nu mentioneaza separat voturile celor din listele suplimentare )

... Deci sunt sanse foarte mari ca prezenta la referendum sa fie de peste 50%.

Eu o sa ma duc sa votez, pt ca il ocnsider un vot pentru democratie, si vreau ca ticalosii astia sa vada ca inca imi pasa, si ca am facut efortul sa ma duc la vot, si sa votez NU, pentru ca intrebarea de fapt este: "vreti ca USL sa continue dezamtul?".

Anonim spunea...

eu sunt de acord cu tine in tot ce ai spus.Si eu am votat pana acum,am considerat ca este de datoria mea sa fac asta,insa acum nu mai vreau....

Anna Nichita spunea...

Eugen, nu poti sa iei pozitia indiferentului! Nu acum!
Si nu e o alegere! E un drept pe care inca il mai avem, as putea spune.
Nu vezi, ca tu prin neparticipare ajuti de fapt la idneplinirea planului LOR atat de calculat?
O intreaga Europa incearca sa ne deschida mintea si noi ramanem indiferenti?
mai ai timp destul sa te razgandesti si votezi NU impotriva susupendarii, NU impotriva LOR.

Eugen Popp spunea...

Salutare doamne si domni ingineri!

Eu nu sunt indiferent. Sunt foarte consternat de cum se intampla (nu ce se intampla). Iar singurul mod in care pot sa imi manifest dezaprobarea fata de acest lucru este sa refuz sa iau parte la aceasta porcarie prin votul meu.

Anna Nichita spunea...

Toti suntem ingineri??!!
Actiunea de a nu face nimic (in ciuda "consternarii" tale) conduce la cresterea raportului euro/ dolar, pe care o consfinstesti prin absenta.
Acest puci trebuie zdrobit si anihilat definitiv cu un procent NU maret. Nu vreau sa castige democratia prin neparticipare "adica prin nefolosirea unui drept democratic". Dar poate cer prea mult...

Zmmz spunea...

Pentru mine e o mare uimire cum oameni cu scoala si educatie se pliaza perfect pe sabloanele de marketing ieftin ale "politicienilor". Ori scoala nu mai e ce-a fost odata, ori calitatea manipularii a crescut odata cu trecerea timpului.
Oricum ar fi - e trist. Treziti-va pana nu e prea tarziu.
Adevarat se spune in carte ca multi vor vedea si putini vor intelege, multi vor auzi si putini vor pricepe...